Met deze nieuwsbrief brengen wij u op de hoogte van nieuws, ontwikkelingen en diensten.
 ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌
Nieuw telefoonnummer / Hoe reparatie melden
We hebben vanaf nu één nieuw telefoonnummer voor al onze huurders: 085 - 620 01 00.
 
Heeft u vragen of wilt u een reparatie melden?
Bel ons op werkdagen tussen 09.00 en 17.00 uur. Een reparatie melden kan ook online via www.omthuis.nl/reparatiemelden.
 
Wat als het dringend is?
Soms kan een reparatie niet wachten, zoals bij een grote lekkage. U kunt ons buiten onze openingstijden bellen via 085 - 620 01 00, ook in het weekend en op feestdagen. Wij zorgen ervoor dat u snel wordt geholpen.
 
Heeft u nog vragen?
Bel ons gerust. Wij helpen u graag verder!
Middenhuurappartementen Uphill, gebouw II vanaf maandag 3 februari in de verhuur!

5 februari inloopbijeenkomst kantoor Baarn

Van maandag 3 tot en met zondag 9 februari worden de middenhuurappartementen in gebouw II van UpHill aangeboden via DAK Regio Eemvallei. Reageren op een van de appartementen kan alleen via DAK. Vanaf 24 februari worden de appartementen verhuurd.

Huurders van Omthuis die een sociale huurwoning achterlaten, krijgen voorrang op een middenhuurappartement in gebouw II. Tien appartementen worden met voorrang toegewezen aan mensen met cruciale beroepen, zoals politieagenten, leerkrachten, zorgmedewerkers en vrijwillige brandweerlieden. Check op de website de voorwaarden.

De appartementen in gebouw III worden als alles volgens planning verloopt eind mei/juni opgeleverd.
 
Inloopbijeenkomst voor gebouw II én III: aanmelden verplicht
Op woensdag 5 februari organiseren wij tussen 15.00 en 19.00 uur een inloopbijeenkomst in ons kantoor aan De Geerenweg 4 in Baarn. Tijdens de bijeenkomst kunt u sfeerimpressies en plattegronden bekijken van zowel gebouw II als gebouw III. Ook zijn de materialen van de keuken en badkamer te zien.

Let op: tijdens deze bijeenkomst worden er geen appartementen toegewezen. Het maakt dus niet uit wanneer u bij ons binnenloopt. Aanmelden voor de inloopbijeenkomst is verplicht en kan via e-mail.
Tien eengezinswoningen in Achterveld binnenkort in de verhuur
Inmiddels zijn de eerste tien sociale huurwoningen in de nieuwe wijk Mastenbroek II bijna klaar. Deze woningen worden als alles volgens planning verloopt eind maart/april aangeboden op DAK Regio Eemvallei. 

Interesse?
Om te kunnen reageren op een van de woningen heeft u een actieve inschrijving bij DAK regio Eemvallei nodig. Op onze website laten wij weten wanneer de woningen in de verhuur gaan.  
Vestiging Baarn verhuist
Ons kantoor in Baarn is te groot geworden. Dit komt doordat veel medewerkers nu in Leusden werken.
 
We hebben een nieuw, kleiner kantoor gezocht in het centrum van Baarn. Dit hebben we gevonden aan de Eemnesserweg 24.
 
We verwachten vóór de zomer te verhuizen. Zodra we meer weten, laten we dat weten.
Zonnepanelen: Hoe werkt het precies?
Wij krijgen af en toe vragen van huurders over zonnepanelen. Hoe werkt salderen? Waarvoor betaal ik servicekosten? En hoe kan ik het meeste voordeel halen uit mijn opgewekte stroom?
 
Op onze website vindt u antwoord op veelgestelde vragen.
Veilig inloggen met SMS-controle bij MijnOmthuis
Er is iets veranderd aan hoe u inlogt op MijnOmthuis, ons online huurdersportaal. Sinds 17 januari logt u in met extra beveiliging.

Naast uw e-mailadres en wachtwoord krijgt u ook een sms-code op uw telefoon. Deze code vult u in om in te loggen. Dit maakt uw account beter beschermd.

U ontvangt de sms-code op het mobiele telefoonnummer dat u aan ons heeft doorgegeven. Is uw telefoonnummer veranderd? Pas het dan aan via MijnOmthuis of neem contact met ons op.

Verder verandert er niets aan MijnOmthuis en kunt u online uw woonzaken blijven regelen zoals u dat gewend bent.
Huishoudverklaring van de belastingdienst ontvangen? 
Omthuis vraagt de komende maand huishoudverklaringen op bij de Belastingdienst. Met de huishoudverklaring bekijken wij of u een inkomensafhankelijke huurverhoging krijgt of niet. De Belastingdienst stuurt u ook een huishoudverklaring. Hierin staat dat wij deze hebben opgevraagd.

Wat staat er op een huishoudverklaring?
  • De inkomenscategorie waar u in valt. Wij zien of uw huishoudinkomen in de categorie 'lagere inkomens', 'middeninkomens' of 'hogere inkomens' valt.
  • Het aantal personen in uw huishouden dat een inkomen heeft.
Let op: wat precies uw inkomen is, staat er dus niet op. Die informatie hoeft u niet met ons te delen. 

Wat kunt u met de huishoudverklaring?
U hoeft verder niets te doen met de huishoudverklaring. De Belastingdienst geeft hiermee aan dat wij deze gegevens hebben opgevraagd. Eind april ontvangt u een brief van ons over de huuraanpassing. In deze brief staat of u een huuraanpassing krijgt en hoeveel deze bedraagt. In deze brief staat ook uitgelegd hoe u bezwaar kunt maken tegen de huuraanpassing.
Wat is signalering?
Soms veroorzaken huurders problemen die vervelend zijn voor hun buren of voor henzelf. Als er grote problemen zijn, zoals overlast of een grote huurschuld, kan een huurder tijdelijk gesignaleerd worden.
Dit betekent dat de huurder tijdelijk niet op woningen kan reageren via DAK regio Eemvallei.

De regels rondom signalering zijn duidelijk en vastgelegd in een protocol.
GEZOCHT: Huurders van Omthuis die willen meedenken!
Woont u in Eemdal-Noord? Dan zoeken wij u! 
De gemeente wil weten hoe Eemdal-Noord in de toekomst van het gas af kan. We willen dat graag met bewoners onderzoeken. Dit jaar gaat de gemeente samen met een groep wijkbewoners (de zogeheten kerngroep) een wijkwarmteplan maken. Dat is een plan waarin stap voor stap wordt vastgelegd hoe de wijk kan overstappen naar duurzame energie.

De kerngroep bestaat uit inwoners van Eemdal-Noord die het leuk vinden om ongeveer 4 uur per 6 weken na te denken over warmte-oplossingen voor de wijk. Op dinsdag 4 februari is onze eerste bijeenkomst. Lijkt het u leuk? We hopen u dinsdag te zien!
 
Datum en tijd: dinsdag 4 februari van 19.30 tot 21.30 uur
Locatie: Gemeentehuis Baarn, Stationsweg 18 in Baarn
 
Als u vragen heeft, kunt u contact opnemen met projectmanager Marieke de Jong (m.dejong@baarn.nl) of een kijkje nemen op baarn.nl/aardgasvrij. Later aansluiten bij de kerngroep kan ook.
Dienstverlening Omthuis
Omthuis zet zich in voor tevreden huurders. We praten regelmatig met huurders en bewonerscommissies en behandelen klachten zorgvuldig. Via de Aedes Benchmark vergelijken we onze service met andere woningcorporaties.

Elke maand meten we klanttevredenheid bij nieuwe en vertrokken huurders, en na reparaties, onderhoud en verduurzamingswerkzaamheden. Deze onderzoeken voert KWH (Kwaliteitscentrum Woningcorporaties Huursector) uit. Tweejaarlijks doen we een breder onderzoek onder al onze huurders.

Uw mening helpt ons verbeteren. Ontvangt u een enquête? Vul deze dan in. Alvast bedankt!
Ontdek Wegwijzer Leusden – Uw gids voor ondersteuning en hulp in Leusden
Sinds 21 oktober is de online Wegwijzer Leusden live! Deze wegwijzer biedt een overzicht van alle organisaties, initiatieven en diensten in Leusden op het gebied van ondersteuning, zorg, welzijn en meer. 

Of u nu op zoek bent naar hulp bij financiële zaken, ondersteuning voor mantelzorgers, activiteiten in de buurt, of begeleiding bij persoonlijke uitdagingen, Wegwijzer Leusden helpt u de juiste hulp en informatie te vinden.

U kunt eenvoudig zoeken op thema’s en categorieën, zodat u snel bij de informatie komt die voor u belangrijk is. 

Voor vragen of meer informatie over het gebruik van de wegwijzer kunt u ook contact opnemen met Lariks.
Omthuis
f i yt
Afmelden
De Geerenweg 4, Baarn | Larikslaan 2, Leusden
035 548 50 50 | 033 494 42 62
info@omthuis.nl
©2025 Omthuis